Friday, January 2, 2015

A better Nurul Atiqah.


Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum wbt.

Maaf.
Nurul Atiqah sudah lama menghilang.
Blog dibiar krik krik.
Maaf lagi sekali.

Banyak kekangan tak dapat dielak.
Hanya Tuhan tahu,
betapa aku ingin mencoretkan sesuatu di sini.
Maafkan.

2014, berlalu.
Tahun yang beri banyak kenangan.
Pahit manis.
Suka duka.
Derita ceria.

Wujud pertemuan dan perpisahan.
Kedua-duanya beri kesan pada diri ini.

Sukar nak diungkapkan.
Kelu lidah nak diluahkan.
Kaku jari nak diceritakan satu persatu.

Biarlah.
Biarkan jadi memori.
Bukan tidak mahu berkongsi,
Cuma seribu satu rasa yang menjentik hati bila ia dibuka kembali.

Semuanya terlalu bermakna.

Pengalaman. Ya. Semuanya pengalaman.
'Guru' yang menjadikan Nurul Atiqah lebih matang.

Nurul Atiqah tetap Nurul Atiqah.
Cuma mungkin sedang berusaha untuk jadi Nurul Atiqah yang lebih baik.

Moga mampu jadi baik di sisi Tuhan.
Moga diterima seadanya di mata manusia.
Moga panjang usia untuk berjuang.
Moga mampu capai bahagia di sana kelak.

Moga Tuhan ampuni kita.

Selamat datang, 2015. ^^

-Nurul Atiqah Ahmed-


♥ Salam ukhwah. Jazakallahukhairan. ♥

4 comments:

  1. Update biar banyok sikit tu tahun 2015 entry. hahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha. Napok sangat lamo tak update kan? Hehe.
      Inshaallah.. 😁

      Delete
  2. USM menjadikan yuyu duk jauh..hehe
    bila nak lepak ramai2 pulok ni??
    cuti x sama..adoiii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alolo.. takpa..
      Inshaallah, I'll be there on ur wedding. Masa tu inshaallah boleh jumpa!
      Wuuu.. tak lama dah..
      Me soooo excited to see abe nik ngan kak muja punya hari bahagia..
      Barakallah! :')

      Delete

I thank you for the comment. Have a nice day. ^^