Saturday, May 31, 2014

Video Resume Ilman Nazim


Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum wbt.


Saya ada seorang sahabat. Nama dia Muhammad Ilman bin Nazim. Saya kenal dia ketika menghadiri temuduga untuk jurusan Komunikasi, Universiti Sains Malaysia (USM).

Dari pengamatan saya, dia seorang yang sangat meminati bidang Komunikasi. Kali ini, dia mendapat tawaran temuduga dari Universiti Kebangsaan Malaysia untuk jurusan yang sama. Haa.. Nampak tak 'kimia' dia dengan bidang komunikasi di situ? hehehe..

Untuk melayakkan diri supaya terpilih menjadi salah seorang mahasiswa UKM, dia perlu mencipta video dengan kreativiti tersendiri sebagai resume mengenai dirinya dan mengapa dia patut dipilih.

Jadi, bagi saya...

Dengan melihat kesungguhan yang dia tunjukkan serta minat yang mendalam dalam bidang komunikasi, dia sememangnya layak diberi peluang untuk belajar dan mendalami bidang yang dia minati.

Dengan semangatnya yang berkobar itu, saya pasti, dia mampu memperbaiki kekurangan yang ada serta menjadi satu aset yang lebih baik untuk UKM, mungkin juga untuk negara malah mungkin seorang yang berjaya di mata dunia kelak, InshaAllah.

Justeru, saya menyeru rakan-rakan sekalian untuk menonton resume yang telah Ilman Nazim sediakan serta menyokong (kalau tak keberatan untuk like video tersebut) dan juga mendoakan apa jua perkara yang terbaik untuknya.





Tak salah kalau kita mendoakan yang baik-baik untuk orang kan? Lagipun dia juga saudara seislam kita.. :)

Saya mewakili sahabat saya, Ilman memohon maaf atas kekurangan pada video ataupun persembahan Ilman dalam video tersebut. InshaAllah, kekurangan tersebut akan diperbaiki. Mohon doa dan sokongan dari kalian.


Terima kasih daun keladi.

Wassalam.




♥ Salam ukhwah. Jazakallahukhairan. ♥

2 comments:

  1. good luck semua yang terlibat ye,, moga berjaya dapat yang dihajati :D

    ReplyDelete

I thank you for the comment. Have a nice day. ^^