Friday, May 23, 2014

Photoshoot Punya Cerita.


Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum wbt.


Sedikit coretan untuk hari ini.
Last few days, saya dapat call dari pihak Utusan Malaysia untuk shoot dalam ruangan blogger pilihan. Suggested by my sweet bloggermate, Mujahidah. Thank you kak Muja sayang.. Alhamdulillah, saya terima peluang ini sebagai medium untuk saya berkongsi cerita saya dengan kalian di luar sana.

So, Rabu (21 Mei 2014) jam 12 tengah hari ialah masa yang dipersetujui untuk sesi photoshoot.

I asked my gorgeous bloggermate, siapa lagi kalau bukan Cik Hazanis yang kecik molek tu kan... untuk temankan saya.. hehe..

Usually, kalau keluar ke Kota Bharu, saya mesti akan gather dengan Hazanis dan Muja. Tapi, kali ni kak Muja tak dapat sertai kami berdua disebabkan kekangan beliau yang sedang berjuang menghadapi peperiksaan. sobss..
Rindu sangat telatah beliau. :'(

and Yupp... Kak Hazanis dan Kak Muja ialah dua bloggermates merangkap kakak-kakak (lain mak lain bapak) yang sangat saya sayang sebab mereka selalu sabar layan adik mereka yang banyak songeh ni. heee... Tak caya? Terpulang.. hehe

Back to story. Macam biasa, saya gerak dari Machang dengan menaiki bas kemudian turun kat stesen bas Kota Bharu. Kemudian, kak Hazanis pick me up there dan kami terus gerak ke lokasi untuk photoshoot iaitu Perpustakaan Awam Kota Bharu.

To be frank, ini merupakan kali pertama saya jejakkan kaki ke Perpustakaan KB. Rasa nak ketuk kepala sendiri sebab tak ambil peluang sebelum ni menjengah dan meluangkan masa kat sini. Yela, selalunya kalau perlukan buku, saya lepak kat library sekolah je kan. haha.

Tapi, serius cakap, memang rasa jakun kejap bila masuk Perpustakaan KB. Satu tempat yang sangat kemas, selesa dan yang paling saya salute ialah perpustakaan ni sangat menitikberatkan soal keselamatan dan batas pergaulan pengguna di dalamnya. Maksud saya, terdapat ruangan tertentu yang disediakan untuk kaum hawa dan kaum adam secara berasingan. Sangat menjaga batas. Bagus kan? Salute!

Bab photoshoot pulak...

Bila kita tengok model-model dalam majalah tu semua posing nampak macam mudah je kan..
Percayalah, bagi orang macam saya yang tak pernah shoot dengan khidmat jurugambar profesional, ianya tak semudah yang disangka! Seriusss! Haha. Saya rasa saya ni memang jenis yang macam boleh je posing bila nampak kamera ni kan.. Tapi tetiba rasa macam aihhhh... Apa pasal tetiba rasa kekok dan susah nak pose nihhh! Haha. Adoilah.. Nasib baik photographer, Encik Rosni ni sporting orangnya.

Banyak jugak tips yang beliau share. Bagus betul beliau ni. Nasib baik jugak ada Kak Hazanis yang cool dan selalu tenangkan saya. Tak adalah saya nak gabra sangat kan.. heee..

Alhamdulillah, the photoshoot went well. Settle photoshoot, Encik Rosni kembali ke office. Saya dan Kak Hazanis pula gerak pergi basahkan tekak dan isikan perut kat KFC. Kami decide lepak kat KFC sebab masing-masing tak rasa lapar sangat, sekadar haus. hehe.


selfie dengan Kak Cah sementara tunggu bas sampai.


Lepas isi perut, kami gerak pergi window shopping kat Parkson sebelum saya naik bas untuk balik ke Machang. Di Parkson, saya ada terbeli a few cosmetic products from FCC. InshaAllah, review dalam entri akan datang ya. hehe..

Keseluruhannya, rasa agak penat tapi seronok! Dapat pengalaman baru dan mood baru. Ehh? haha...

Terima kasih kak Muja sebab cadangkan yuyu.
Terima kasih kak Hazanis sebab temankan yuyu kat sana.
Terima kasih team Utusan Malaysia (Encik Azrin, Encik Rosni, Encik Irwan)
Terima kasih wakil Perpustakaan Awam KB (Encik Hafiz)
Terima kasih semua!


teaser



Okaylah. Entri kali ni setakat ni dulu.
InshaAllah, jangan lupa beli akhbar Utusan Malaysia hari Sabtu ini. Ehh! haha
Segan sebenarnya. Face palm! -_-'

Thanks for reading.

Till then, wassalam..





♥ Salam ukhwah. Jazakallahukhairan. ♥

6 comments:

  1. waaaa..
    sorg lagi nk kena mintk sign autograf..
    heheh..
    hebat blogger kelate ni :)

    ReplyDelete
  2. nak aoutoglap please hihik kuar esok la yek

    ReplyDelete
  3. tak sabar nak tengok esok,, hehe,, tahniah yuyu cayam,, sorry tak leh nak teman,, untunglah dia ada model retis teman,, huhuu,, i m so much happy for you :D

    ReplyDelete
  4. waaa.. congrate budok tinggi lampai.. haha.. nati recommend ko utuse etek deh. nok masuk surat koba jugok. hahaha.

    ReplyDelete

I thank you for the comment. Have a nice day. ^^