Friday, October 25, 2013

Cerita Pagi Jumaat dan Sarapan.


Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum wbt.

Selamat hari Jumaat readers!

Pagi ni, tak boleh nak terbabas sangat tidur. Huhu.
Bangun agak awal, perlu bantu mak dapatkan barang-barang keperluan nak siapkan tempahan.
So, duk lena dibuai mimpi, mak kejutkan.
Ahh. sedihhh.. tak boleh tidur lama. huhu..

Adoi.. teruk betul eden.

Okay, dah.
sambung..

Aku rasa macam nak lepak kat playground je lepas beli barang-barang yang mak pesan.
Jadi, aku call Lyn, ajak dia temankan aku.

So, lepas settle beli barang mak, hantar balik rumah, aku singgah beli roti canai sebab rasa mengidam nak makan roti canai. Haha. ada ke patut! heeee

 Then aku drive pergi amik Lyn kat rumah dia.
Kami masuk pasar tani, beli minuman, masuk dalam area playground, cari tempat sesuai untuk aku breakfast. hoho..

Ramai bebudak kat taman tu ha. Seronok je aku breakfast dengan Lyn sambil ushar bebudak tu main.
Untung bebudak zaman sekarang. Nak riadah, pergi je taman permainan. Ada gelongsor, buai, jongkat-jongket.. Hee..

Alang-alang tengok bebudak tu main, sesuatu terlintas kat minda.

Setiap saat, minit, jam dan hari yang pernah aku lalui dulu..
Aku pernah jadi kanak-kanak..
Mak cakap aku sangat nakal.
Haha. boleh bayangkan tak, macam mana budak perempuan nakal??
hee... mak cakap, kalah budak lelaki.
Zara pun tak senakal aku dulu.. heee

Masa tu, aku membesar kat kampung.
Darjah satu, baru pindah ke bandar.
So, perhaps a little bit 'jakun' laaa kot perwatakan kat situ..
alaaa... nakal budak kampung.. setakat naik atas timbunan batu-batu kecil, then lompat ke tanah.
paling tidak, kalau jatuh, luka, nangis sikit.
Lepas tu, sambung main balik.

Hee... rindu zaman kanak-kanak.

Adoi.. melalut dah aku ni.

Ingat nak ke KB dengan Lyn hari ni sebab ada program raudhah tv9, tapi tak jadi.
next time, maybe.

Klah. Lepak dengan Lyn, tak sah kalau takda gambar. heee Well, itu hobi kami!

Nampak tak gerai-gerai kat belakang tu?
Haa.. itulah pasar tani..
Every Friday morning.. :)

#OOTD
Kasual saja.. Hehe.
Santai je pun.
Lama betul tak pakai tudung bawal. kekok. huhu


Senyumlah.. senyumlah.. ahaiii cek mek Kelate! hehe

Peace!
gendang gendut tali kecapi, kenyang perut suka hati !

Mek Lyn yang comey..
inner neck by WawIe MultiShop.

Mek Kelate yang ... ??!??

Sama tapi tak serupa...
keh keh kehh..


Till then, anyonggggg!






♥ Salam ukhwah. Jazakallahukhairan. ♥

3 comments:

  1. ukhuwah yg dah sedia terjalin jangan dilupakan :) hee

    lama tak singgah blog Yuyu.. rindu Kelantan la :p hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul betul betul.
      Hana take care!
      nanti balik Kelantan, jangan lupa gitau.
      ada masa, boleh jumpa! :)

      Delete

I thank you for the comment. Have a nice day. ^^