Tuesday, June 18, 2013

Lapan Belas Jun Dua Ribu Tiga Belas.


Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum wbt.

Patutlah tekak pedih. Kepala pening. Tak sedap badan. Cecair nak meleleh kat hidung. Selsema. Demam. Sabar. Ujian.

Alhamdulillah.. Syukur, masih dipanjangkan umur untuk menemui hari ini. 18 Jun, hari lahirku. Sudah 19 tahun diri bernyawa. Allah.. Allah. Allah... Selama 19 tahun ini, mungkin tidak terhitung banyaknya dosa yang telah aku lakukan.. astaghfirullah hal azim.. Tuhan, ampunkan aku..


Tidak menjangkakan apa-apa perkara yang luar biasa untuk berlaku pada hari ini. Tapi, itulah.. Kita merancang.. Jangan lupa, Allah yang berkuasa menentukan..

Teringat pengalaman hari lahir tahun lepas.. Perkara tidak disangka berlaku. Menerima panggilan telefon daripada idola walaupun beberapa hari selepas hari lahirku. Alhamdulillah. Allah memakbulkan permintaanku untuk bercakap dengannya. Syukur.

Itu tahun lepas. 2012.

Hari ni..
18 Jun 2013.

Beberapa perkara berlaku. Yang pastinya sangat menguji diri yang masih lemah ini. Allah.. Allah.. Allah..

Pertama,
kawanku, Hijazi nyanyikan 'Happy Birthday' dalam kelas untukku pagi tadi.
Haha.. Rasa macam kanak-kanak ribena. Yaa.. sometimes itu sangat perlu! :)

Jazi, terima kasih tau nyanyikan aku lagu happy birthday. Aku tahu, mu akan baca entry ni. Kan? Hee.. Maybe aku tak cakap ni dalam kelas.. Tapi serius, suara mu sedap. Boleh challenge dengan suara Shakir dalam kelas kita. Terima kasih kawan! :)

Also, Sofea my classmate gave me this note! haha. Sweet je! :)


Sofea lekatkan sticky note pada pensel warna kesayanganku yang dah lusuh.
Kawanku yang comel dan sempoi je..
sayang dia..

Kedua,
Tenaga pengajarku.. Puan Tew Soon Chin. Beliau buat kejutan pagi tadi. Beliau ke kelasku. Pada mulanya, riak wajahnya yang serius buat aku kecut perut. Dalam hati aku berkata, aku ada buat salah ke ni? Allah.. Tuhan saja tahu.. Rupanya, beliau keluarkan sebiji tart dari bungkusan tisu dan ucapkan 'Selamat Hari Lahir' sambil suapkan sebahagian tart tu ke mulutku.. Allah.. Terus berlinang air mataku. Beliau cari aku di kelas semata-mata nak ucapkan Selamat Hari Lahir. Itu buat aku terharu. Aku peluk beliau. Lalu ku ucapkan terima kasih untuk segalanya.. :')

Kejutan Cikgu Tew..

tart telur rasanya..
kalau tak silap..
Terima kasih cikgu.. :)


Sedikit conversation di fb dengan beliau tadi..


printscreen fb.


Ketiga,
Cik Anis sahabatku belanja aku makan kat tempat kami selalu gather. Her treat. perghh. Untung jadi birthday girl.. Aku makan kuey tiaw kungfu + laici blanded. Anis makan char kuey tiaw + carrot juice. 

Kebetulan, kuey tiaw kungfu aku dimasak oleh ex senior pra U sekolah aku dulu, Abe Alif.. Dia pandai masak. Masakan dia sedap. Serius! Hari ni, dia hidangkan kuey tiaw kungfu special kat aku. Sampai nak limpah pinggan. selalunya takda lah sampai macam tu. MasyaAllah. Hadiah birthday, katanya. haha.. Alhamdulillah.. tapi, disebabkan kuey tiaw kungfu tu sangat banyak dari yang selalu, aku tak dapat habiskan kesemuanya.. huhu. 


Kami dan makanan. Wajib foto! erkk..


Conversation dengan Abe Alif di wall facebook..



printscreen fb.



Ada terselit ejaan dialek Kelantan di situ. Kalau ada yang tak faham, buat-buat faham ya. hehe..
Alhamdulillah.. Syukur nikmat.. Thanks Anis sebab belanja aku.. Sayang kamu. Sahabat hingga ke syurga. amin.. amin.. amin..


Keempat,
Spend time dengan umiku sayang..
Dialah teman..
Dialah sahabat..
Dialah kawan..
Dialah kakak..
Dialah Umi...

Sayang dia sangat-sangat.. 

Banyak sangat perkara yang kami borakkan. Bermula dari cerita sedih hingga ke cerita gembira.. Berkongsi duka dan ceria.. Sebab dah berminggu-minggu tak sempat nak luangkan masa bersama umi. Hari ni, lepas rindu! Alhamdulillah.. Terima kasih umi untuk masa dan pemberian umi hari ni.. Sayang umi.


La Tahzan untuk remaja..
-SynergyMedia-


Subhanallah.. Alhamdulillah.. Allahuakbar..

Terima kasih Tuhan atas ujianMu.. Itu tanda Engkau menyayangiku.. 

Syukur.. Syukur.. Syukur Ya Allah.. Syukur Alhamdulillah.. 


Wassalam.

Salam sayang,
Yuyu Atiqa




♥ Salam ukhwah. Jazakallahukhairan. ♥

1 comments:

I thank you for the comment. Have a nice day. ^^