Saturday, April 27, 2013

Baiknya Allah pada Saya.


Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum wbt.



Rentetan semalam.

Nak cakap pasal entri semalam ni.  Perkongsian Pengalaman Hebat dari Insan yang Hebat !
Cepat bebenor tuan haji Firdaus baca entri yang saya tulis. Saya dapat tahu tu daripada ummi. Tetiba dapat mesej daripada ummi. Ummi suruh bukak blog tuan haji lagi sekali. Ummi cakap ada entri baru. Saya pun cepat-cepat bukak. Rupanya tuan haji cakap pasal saya. MasyaAllah.. Terkedu. Terkaku. Terkejut. Tak terkata. Dan segala ter ter yang sama erti dengannya lah kan! haha.

Ya rabbi...

Tak sangka. Allah maha hebat. Baiknya Allah pada saya. Dia sentiasa berikan saya peluang untuk bertemu dengan insan-insan hebat. Dan insan-insan hebat ini pula, peramah. Tak lokek berkongsi ilmu dengan saya yang masih setahun jagung.. Masih dahagakan ilmu. Subhanallah. Alhamdulillah.


Hari ni.

Hari ni. Sabtu. Sudah 27 April. Nak habis bulan April dah. Ya Allah. sekejapnya masa berlalu meninggalkan diri yang masih terpinga-pinga ni. Allahu.

Hari ni. Sekolah ganti. Macam hari persekolahan biasa. Kena bangun awal pagi. Hari ni, masih berada di bilik APD. Mengikuti presentation beberapa orang classmates yang masih belum selesai. Alhamdulillah, presentation selesai hari ni.

Satu kelegaan. Assignment dah hantar. Presentation dah buat. Keserabutan, stress, tekanan yang menghimpit sudah berkurang. Sekarang, perlu fokus pada study. Exam is coming soon. Tak sampai sebulan lagi exam semester 2. Sekejap je rasanya. Fuhh. Bersedia atau tidak? InshaAllah, bersedia. Yakin! Harus yakin.

Kalian doakan saya ya. Saya nak jadi orang berjaya. Tak hebat dalam akademik, tak bermakna saya tak boleh berjaya dalam hidup. Saya percaya pada perancangan Allah. Selagi kita usaha, maka harapan untuk berjaya akan selalu ada. Yang pasti, kata -kata tuan haji akan saya pegang dan ingat sampai mati.

"Apa-apa pun yang dibuat, betulkan niat dalam hati. Ikhlas. Moga Allah redha."


Ohh ya. Ini entri yang saya maksudkan di blog tuan haji Firdaus tentang saya tu. Kalian baca la ya kalau sudi. Luahan Hati Pelajar SMK Hamzah.

Saya hentikan entri di sini.

Salam hormat,
YuyuAtiqa.





♥ Salam ukhwah. Jazakallahukhairan. ♥

1 comments:

I thank you for the comment. Have a nice day. ^^