Sunday, March 10, 2013

Dapat dah!


Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum wbt.


saya punya. syukur.

Syukur, alhamdulillah. Dah dapat baucar buku!

Sudah masuk pertengahan semester 2, semua buku untuk semester 2 pun dah dibeli.. Tapi, tetap bersyukur dan berterima kasih kepada kerajaan persekutuan atas pemberian baucar buku 1 Malaysia (BB1M) sebanyak RM250.00.

Ada hikmah di sebalik setiap kejadian. Kenapa??? Meh sini nak cerita. Disebabkan buku-buku semester 2 sudah dibeli, buku-buku untuk semester 3 masih belum keluar dan tarikh tamat penggunaan BB1M pun tak sempat nak beli buku-buku untuk semester 3 sebab belum ada di pasaran lagi, jadi saya gunakan BB1M untuk beli buku-buku yang dah lama saya idamkan. Syarikat Muda Osman (SMO) salah sebuah kedai buku feveret saya untuk dituju. Sebab pertama, workers kat situ ramah dengan pelanggan. Sebab kedua, book store tu dekat yang amat dengan sekolah. Haha. Untung kan?? :D

 Dalam duduk khusyuk memilih buku, tak tersedar pulak yang saya dah pilih 6 buah buku. 2 buah buku yang saya pilih ialah buku hasil nukilan seseorang yang saya hormat dalam dunia maya ni, saudara Hilal Asyraf, founder of langitilahi.com di laman maya. Buku tersebut nak saya hadiahkan kepada kakak saya yang akan mendirikan rumahtangga tak lama lagi.

Baidewei, Dah banyak buku-buku motivasi islamik yang ditulis oleh beliau sebenarnya. Alhamdulillah, saya mampu dapatkan 2 buah daripadanya. Syukur, Allah izinkan. Harap-harap satu hari nanti, bila ke kedai buku, saya akan nampak buku hasil nukilan idola saya pulak.  Hami Asraff. Moga-moga tercapai impian itu. Aamin.


Terima kasih buat akhi Hilal Asyraf.

These were the books!
Me soooo happy. Seiously! :)

BB1M masih ada ni. Simpan untuk beli buku untuk hadiahkan adik kesayanganku pulak. Moga-moga dia gembira. Cukup dulu entri kali ni. Terima kasih sudi singgah. May Allah bless you. aaminn.

Wassalam.


Salam sayang,
YuyuAtiqa









♥ Salam ukhwah. Jazakallahukhairan. ♥

2 comments:

I thank you for the comment. Have a nice day. ^^