Saturday, December 29, 2012

Kami Ceria Bila Bersama..


Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum wbt.

Semalam texting dengan umi. Umi ajak datang sekolah. Sebab rindu umi, aku pun decide untuk pergi. Umi cakap tak payah pergi pagi-pagi sangat pun tak apa. Dalam pukul 10 pun boleh. So, lepas buat itu dan ini, aku turun dari rumah lebih kurang pukul 10.45 pagi. Haha. Tu diaa.

Sampai sekolah, aku terus ke bilik kaunseling. Tempat yang sangat aku rindu. Haha. Masuk je, nampak adik-adik junior prs. Tanya diorang, umi pergi mana. Diorang cakap umi ada kat dewan. Aku pun turun lah balik ke dewan. Aikk. Tak ada sorang pun kat dewan. Call umi, umi cakap umi ada kat here and there. Umi suruh aku tunggu kat bilik kaunseling je. Nanti umi naik. Aku pun naiklah semula kat bilik kaunseling. Huhu..

Tunggu punya tunggu, seorang masuk, aku nampak Aliff. Lagi seorang masuk, aku nampak Anis. Seorang lagi masuk, aku nampak Fawwaz. Aihh.. Ni mana umi ni... Last-last, muncul jugak umi dengan bonda. Haha. Aku dengan excited ke arah umi, salam, cium tangan, cium pipi, peluk umi bagai.. Cehh. macam lah bertahun-tahun tak jumpa.. Haha. Sooooo emotional..

Tengok jam, lebih kurang pukul 2.00 petang. Alamak! Dah terlewat lunch laa.. After umi solat zohor, kami ke medan selera untuk lunch. Wait a minute! Kami?? Siapa? Haha.. Aku, umi, bonda dan Abby. Aku order nasi goreng patayya atas pendapat dan saranan umi dan salah satu minuman kegemaran aku, bandung laici. Alhamdulillah, kenyang perut...

Haha.. Bila bersama dengan insan-insan yang selalu buat kita ceria bila di sisi mereka, masa yang lama pun dirasakan singkat. Ya rabbi.. Aku syukur kerana dikurniakan mereka di sekelilingku. Terima kasih Tuhan.


Muka eksaited yang amat sebab kekenyangan sudah! haha

Nasi goreng patayya.. 

Ohhh my feveret bandung laici...

My umi sayang....

Abby dan bonda.. 


Me love them ! Hargai insan di sekeliling kita. Tika mereka mengukirkan senyuman di wajah kita, kita pula perlu mewujudkan kasih sayang yang membahagiakan di hati mereka..

"Kami ceria bila bersama......"


Jazakallahukhairan..

Wassalam.


♥ Salam ukhwah. Jazakallahukhairan. ♥

1 comments:

I thank you for the comment. Have a nice day. ^^