Wednesday, December 12, 2012

Appointment Ohh Appointment...


Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum wbt.

Hari ni bertarikh 12/12/2012. Mungkin ramai yang tertunggu-tunggu tarikh ni kan? heee. Dalam kepala aku sekarang, mesti ramai orang kawin hari ni. Aku pun ada juga peristiwa yang mampu dirakam pada tarikh ni. Guess what? Hari ni hari appointment aku kat Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM). Macam haritu jugak, pepagi lagi dah bertolak ke Kota Bharu. Sampai-sampai je, cun kaunter belum buka. Tapi, manusia yang duk menunggu kaunter buka dah ramai dah. Masa aku sampai tu, ada lah dalam 2o orang lebih yang dah ada kat depan kaunter. Hari ni, ramai patient yang ada appointment terdiri daripada warga emas dan makcik-makcik serta pakcik-pakcik yang sebaya mak ayah aku. Mula laa aku rasa segan nak beratur depan mereka. Yelah kan, aku masih muda belia, tenaga pun ada. Tak sampai hati betul nak biar makcik pakcik tu beratur panjang kat belakang.

Nak sedapkan hati, aku call umi. Inilah kelemahan orang yang empati tinggi ni.. Cehh.. hehe.. Aku bagitau umi apa yang aku rasa time tu. Umi cakap, buat masa dan ketika itu, rasa kesian kat makcik pakcik tu memang perlu. Hormat pun tetap kena hormat. Tapi, aku kena kesiankan mak dulu. Kesian mak yang duk menunggu aku nanti. Dari aku beratur sampailah aku jumpa doktor... Haa. Lama tuuuu ! Berjam-jam.. Sampai tertidur mak.. huhu.. Kesian..

Untuk appointment hari ni, aku dapat 3 nombor giliran. Satu nombor, untuk ke kaunter. Bila ke kaunter, dapat nombor jumpa doktor pulak. Dah jumpa doktor, ingatkan dah dapat balik. Tengok-tengok kena check darah lagi sekali. Nak tak nak, terpaksa lah beratur ambil nombor giliran untuk ambil ujian darah pulak. Tu diaaa... Banyak sangat proses nya yerr.. haha..

Okay, jom beralih kepada perkembangan keadaan kesihatan aku. Tunggu punya tunggu, akhirnya giliran aku sampai. Aku masuk bilik nombor 10. Fuhh.. doktor perempuan... nasib baik! Bukan apa, kalau doktor lelaki, segan woooo... Check punya check, doktor cakap darah okay. Cuma macam biasalah kan, darah rendah.. X-ray punya result pun okay.. Cuma.... (Ahhh.. bila doktor tu sebut cenggitu, aku dah cuak dah.. dalam kepala time tu, apa pulak penyakit aku ni... ) Then, doktor sambung cakap.. Cuma ada satu bahagian dalam hati aku ada masalah sikit. bahagian lain okay, cuma bahagian tu je yang bermasalah.. Nak tak nak, doktor buat lagi satu appointment untuk aku dalam masa 2 minggu lagi. 26/12/2012 tarikhnya.. Hmm.. alamaknya tak berlama sangatlaaa aku kat Kolumpo.. kena balik kelantan sebelum 26 haribulan sebab ada appointment tu.. Takpe-takpe.. Kesihatan perlu diutamakan! Yesss!

Kesimpulannya, insyaAllah aku makin beransur pulih..Belum sembuh sepenuhnya. Jadi, kena jaga makan minum. Moga-moga next appointment nanti, everything is gonna be fine.. Ameen. Hopefully.. Ohh ya, esok InsyaAllah aku bertolak ke Kolumpo. Tumpang kereta sepupu aku. Alhamdulillah.. Rindu Zara.. Rindu adik aku, Asma Laili.. Rindu kakakku, Amira.. Rindu saudara-mara aku kat sana. Tak lupa, rindu my dear friends.. Farisya Syamin,Anwar,Imran,Iskandar.. Hopefully, dapat jumpa diorang masa kat sana nanti..  Time for ziarah and relaxation!!! hehe..


Nombor giliran untuk kaunter..

Nombor giliran untuk masuk jumpa doktor..

Nombor giliran untuk ambil darah..

Okay, aku stop sini dulu untuk perkembangan terkini aku.. Cehh.. macam laa ada orang nak ambil tahu.. haha.. Lantak lah.. Till we meet again..

Jazakallahukhairan.

Wassalam.

Loves,
Me.
♥ Salam ukhwah. Jazakallahukhairan. ♥

8 comments:

  1. banyak wan terlepas pasal yuyu ni.
    adoila...

    moga yuyu kembali pulih macam biasa okey!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe. takpe wan.. wan busy kea.. paham.. hehe..
      tima kasih.. :)

      Delete
  2. semoga semuanya dipermudahkan Allah

    ReplyDelete
  3. minum shake herbalife, satu nutrisi terbaik untuk kesihatan kita..

    ReplyDelete
    Replies
    1. buleh sangat lah kalu akhi asri nop belanjo saya gak..
      saya tak tolak rezeki.. hehe.. :)

      Delete

I thank you for the comment. Have a nice day. ^^