Thursday, November 15, 2012

Sihat sebelum sakit.


Bismillah.
Assalamualaikum wbt.

kalau ayah aku tahu aku bukak laptop ni konpem kecoh satu rumah. Kenapa ayah aku marah sangat kalau aku bukak laptop? Haha. Sebab semalam aku 'selokkk' atau dalam bahasa sopannya 'tak sedarkan diri' kat dalam bilik sorang-sorang depan pintu tandas pukul 1.15 a.m lebih kurang. Ayah aku still anggap aku jadi begitu gara-gara mengadap laptop. haha.

Disebabkan aku jatuh pitam dan tertangkap oleh mak aku semalam, so aku dibawa ke wad kecemasan. Haha. Setelah 7 malam berturut-turut simptom yang sama menyerang tiap-tiap malam. Semalam baru 'brigakkkkkkkk' dengan mak. *padan dengan muka aku*

Sampai kat HOSMAC yang perkhidmatannya SANGAATTTTTTLAH FIRST CLASS (sila baca maksud antonimnya ya!) setelah setengah jam aku terlantar kat situ barulah seorang makhluk Allah bergelar Medical Assistant ni datang tanya aku sakit apa. Ingatkan nak datang check aku yang tengah sakit time tu, rupanya tu berleter pulakkk. Dia cakap, kenapa datang waktu macam ni.. Orang, kalau dah sakit macam ni kena datang siang hari.. Oiiii Encik M.A! Dah aku kena serangan time tu, sebab tu lah aku datang time tu. Tak ke ngekkkk pertanyaan kau tu ! Oppss. sorry, terEMO sikit. Lagipun, dah nama pun wad kecemasan. Konpem untuk patient yang sedang dalam kecemasan. Haihh. Semalam, nasib baik aku sakit. kalau tidak memang serius kena Encik M.A tu dengan aku! Dia tak kenal lagi aku ni macam mana time aku sihat.. Serius, kesabaran teruji!

Lama jugak aku kat HOSMAC. Nak dekat 4 pagi baru balik rumah. Kena masuk air satu botol. Sakit woooo ! Thanks tu mak and abang yang temankan aku. ayah pun.. I love them !

Muka pukul 3 pagi.

sakit woooo !

mak urut kaki aku yang kejang.

kesian mak and abang. 
haha. yang ni sebab aku bergerak pergi tandas; tetiba tengok ada darah.
terus tak jadi nak buang air. aduyaiii...

peace ! Hargailah nikmat sihat yang Allah bagi...

kesian mak.. ngantuk sebab jaga aku.. :'(

Salam maal hijrah untuk kalian.

Jazakallahukhairan.

Wassalam.



♥ Salam ukhwah. Jazakallahukhairan. ♥

3 comments:

  1. sy doakan awk sembuh dan sihat yea.
    jemput baca entri sy

    http://princessloveglamorous.blogspot.com/2012/11/depression.html

    ReplyDelete

I thank you for the comment. Have a nice day. ^^