Wednesday, October 17, 2012

Tak semua orang rasa apa yang sedang dirasai orang lain..


16/10.2012 : 11.19 PM

Salam.

Hidup ni menarik kan? Ada suka.. Ada jugak duka..
Ada ketika kita sentiasa ketawa... Ada pula saat kesedihan menerpa...

Kehidupan....
Belum tentu apa yang sedang kita rasai sekarang pernah dirasai oleh orang lain..
Mungkin juga sudah ada seseorang yang pernah melalui keadaan yang sedang kita alami ketika ini..

Kesedihan..
Tak ada seorang pun dalam dunia ni yang tak pernah dirudung kesedihan dalam hidup dia kan?
Cuma..
Terpulang kepada individu tu sendiri macam mana nak tangani perasaan tu..

Bila kesedihan atau kekecewaan menjelma dalam hidup tanpa diundang,
pastinya airmata nak menyusul sama..
Saat airmata tumpah, ia tak mampu disekat..
Bila ia mahu mengalir, ia akan terus mengalir...
Aliran dan esakkan sama deras dengan rintik gerimis yang membasahi bumi..

Ada seorang gadis ni.. pelik..

Bila dia sedih...
Dia berpura-pura macam tak sedih..
Dia ketawa... Dia berperangai kebudak-budakkan..
Walaupun ketika itu airmata turut menitis bersama dengan senyumannya..
Dalam keadaan sebegitu pun...
dia tetap dengan kedegilan dia berpura-pura bahawa dia tak apa-apa...

Jauh di sudut hatinya..
Dia mengharapkan akan ada seseorang yang muncul dan menyapanya tika itu..
Seorang insan yang perasan akan kelakuannya...
Seorang yang sudi menjadi pendengar dan menenangkan hatinya...
Seseorang yang sangat-sangat dia perlukan ketika itu.....

Airmata...
Orang kata airmata dan gadis ni tak boleh dipisahkan..
Seorang gadis memang mudah mengalirkan airmata..
Kerana gadis ini punyai hati seperti kapas..
hati yang begitu lembut...
Walaupun luarannya dia kelihatan sentiasa ceria..

Senyuman...
Yaa.. Gadis ini akan sentiasa mengukir senyuman..
Walaupun tika dia bersedih..
kerana hanya dengan senyuman..
dia mampu mengumpul kekuatan untuk mengorak langkah meneruskan kehidupan..

Pengubat hati...
Yang hakiki..
Meluahkannya pada Ilahi..
walaupun tak dapat dilihat dengan pancaindera namun dapat dirasakan dekat dalam hati...

Namun... si gadis.....
Hakikatnya dia memerlukan seseorang untuk menjadi pendengar kepada luahannya..
pastinya ketika keadaan seperti ini, dia memerlukan kata-kata daripada seseorang yang boleh mengembalikan senyuman supaya terukir di wajahnya....

Masih adakah yang sudi menghilangkan duka itu ketika ini...
Walaupun cuma sekejap...
Ianya pasti menjadi waktu dan saat yang sangat bermakna..

Walau apa pun yang terjadi..
Hidup dan mati kerana Allah..

Gadis itu pasti akan terus mengukir senyuman...
dalam menempuh liku-liku dan dugaan yang menimpa..
dia pasti kuat..
dia pasti cekal..
dia pasti tabah..

kerana......

dia seorang gadis..
yang mempunyai semangat yang utuh dalam diri..
tak mudah melatah..
tak mudah goyah..

yaa.. gadis itu akan tetap tersenyum...
senyum.. senyum... senyum...

Dengan izin Allah, kebahagiaan abadi akan ditemuinya kelak..

Subhanallah.. Alhamdulillah... Allahuakbar..

Coretan,
YuyuAtiqa



♥ Salam ukhwah. Jazakallahukhairan. ♥

2 comments:

I thank you for the comment. Have a nice day. ^^