Friday, August 31, 2012

Respon kepada pertanyaan rakan blogger.


Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum wbt.

Hari ni agak kerajinan nak baca komen-komen rakan blogger di Cbox. Dalam khusyuk baca komen-komen tu, aku tebaca satu komen yang ditinggalkan oleh Wafa


Click gambar untuk nampak lebih jelas. Wafa tanya macam mana nak letak entri blog lain di blog kita. Itu adalah RSS feed. Macam yang kat dalam blog saya, saya letak link dari blog Ben Ashaari dan Hami Asraff. 

Okay, Wafa.. Macam ni, senang saja sebenarnya. Wafa buka options dekat 'dashboard', Wafa click 'layout', then Wafa click 'add a gadget'. Next, Wafa tengok gambar di bawah.



Lepas click 'add a gadget', kekalkan dengan option 'basics'



Then, scroll down sampai Wafa jumpa Feed RSS yang yuyu petakkan dengan line merah dalam gambar kat atas. Lepas tu, Wafa letak link blog yang wafa nak linkkan ke blog wafa tu. Lepas tu drag kat mana-mana area dalam layout. 

Hope wafa faham laa dengan steps yang saya cakap ni k. Hehe. Best of luck !

Kalau wafa dah baca entri ni, let me know by telling me at the comment box ya!

Wassalam.

Salam sayang,
[ YuyuAtiqa ]








♥ Salam ukhwah. Jazakallahukhairan. ♥

9 comments:

  1. tengs yuyu ...
    sgt2 mbantu
    in prosess nk try...
    huhu

    ReplyDelete
  2. Bagus entry ni, saya tak tau pun benda camni. ^__^ Saya follow blog awak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih.
      yang tak tahu, sekarang dah tahu. :)

      Delete
  3. rajinnya dia.. saya kadang2 x menyempat nak jawab.. harap2 readers x lari la kan.. btw widget ni brat x? sbb dia kan mcm lmbat skit nak load...

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah, readers tak lari. Mr. Doctor kan busy.. hehe.
      Rasanya tak berat sebab blog saya loading okay je. Tak lambat. :)

      Delete
  4. salam sayang adikku yuyu yg cantik....rindu..:P

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam sayang juga kakakku yang comel. :)

      Delete

I thank you for the comment. Have a nice day. ^^