Saturday, July 14, 2012

"Segmen : Blogger Inspirasi/Idola Saya"


Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum wbt.


Sudah beberapa hari blog tidak ber'update'. Actually, saya baru balik dari KL ziarah anak buah. rindu beliau. Then, bila agak rajin meng'usha' entri-entri yang muncul di dashboard, terpandang pula 



by Faqihah Husni.


So, nak spend masa sikit update entri baru sambil-sambil menjoinkan diri untuk segmen di atas. 

Soalan : Siapakah Blogger Inspirasi/Idola Nurul Atiqah Ahmed ?

Jawapan : Sebenarnya ada dua orang. Seorang tu otai saya dalam bidang blogging ni. Seorang lagi ialah idola saya.

Yang mana satu otai, yang mana satu idola? 




Haa. Ini otai saya ! Most of bloggers mesti kenal beliau. Kenapa saya pilih beliau?
Of course, I have my own reason why I chose him. Actually, saya kenal beliau lepas saya ada blog, kalau tak silap tahun 2010. Tapi masa tu memang langsung tak peduli dengan dunia blog. Bila dah mula aktif berblogging balik, saya selalu ikut setiap perkembangan di blog beliau. Saya selalu juga comunicate dengan beliau di twitter dan facebook. Tak lupa, saya sempat jumpa beliau masa beliau kat rumah mertua beliau di Kok Lanas hari tu sebab menziarahi anak beliau yang comel, Qhaliff Iman. Ada beliau update dalam blog beliau tentang kunjungan saya ke sana. #Terharu. 

Respect beliau ! Pesanan beliau pada saya yang masih segar dalam ruangan ingatan. Alhamdulillah. Thank you so much, Mr. Ben Ashaari. 

 "Blog untuk logkan kehidupan kita. Menulis kena guna akal, kena ikhlas dari hati." 
- Ben Ashaari -





Haa. Yang ni pula idola saya. Ohh. Bukan sebab beliau kacak. Itu satu kelebihan yang ada pada beliau. Tapi sebab penulisan beliau yang tersangat kacak ! #Ehh. Saya ikut blog beliau. Seringkali menjadi stalker. I admit ! Stalk benda yang elok, okay apa ! Kan?  Mungkin, ramai yang sependapat dengan saya yang setiap penulisan beliau ada manfaat yang dapat dikongsi. Bila tahu beliau ada twitter, saya ikut beliau di twitter. Rupanya, beliau sangat aktif di situ. Beliau selalu kongsikan tweet yang santai tapi penuh bermakna.

 Secara tak langsung, beliau telah menjadi pendorong saya untuk terus bersemangat menempuh dugaan Ilahi dengan sabar. Tiap kali semangat saya kendur, kata-kata beliau lah yang dapat membuatkan saya bersemangat semula. Secara tak sedar, beliau yang banyak membimbing saya untuk terus istiqamah dalam penghijrahan saya dalam jihad untuk menjadi muslimah sejati. InshaAllah. Alhamdulillah. Mungkin Allah kirimkan beliau untuk buka hati saya mencari kemanisan dan kebahagiaan di jalan Allah. Saya percaya dengan takdir Allah. Saya yakin. satu hari nanti Allah akan makbulkan hasrat saya untuk bertemu dengan beliau. InshaAllah.



"Ikhlaslah menjadi diri sendiri hanya bermatlamatkanNya."
- Hami Asraff -




P/s : Kalau Mr.Ben dan Mr. Hami baca entri ni minta maaf sebab saya ambil gambar kalian tanpa minta izin. Maaf sangat-sangat. Minta maaf sambil minta izin ni. Seriously..

For Qihah pula :

Saya dalam kategori C lah agaknya. :D


Okay dah. Cukup cukup sudah. Ehh. Macam pantun dua kerat? *Sila abaikan. Berhenti di sini dulu. 

Wassalam.


Salam sayang,
[ YuyuAtiqa ]














♥ Salam ukhwah. Jazakallahukhairan. ♥

17 comments:

  1. singgah balas dr segmen sama.. :)

    http://mi2-bluebird.blogspot.com/2012/07/segmen-blogger-inspirasiidola-saya.html

    ReplyDelete
  2. Hai..^_^..
    http://lokmanramli.blogspot.com/2012/07/segmen-blogger-inspirasiidola-saya.html

    ReplyDelete
  3. singgah , follow dan melawat blogger inspirasi awak

    http://inassyuhaidah-mystory.blogspot.com/2012/07/segmen-blogger-inspirasiidola-saya.html

    ReplyDelete
  4. ouh, blog Hami memnag bagus.

    bro ben pun bagus.

    ReplyDelete
  5. Hehehe. Mekasih join! :) Jom terjah entry blog peserta lain Pulak ye :D

    http://www.faqihahhusni.com/2012/07/1st-segmen-by-faqihahhusni-blogger.html

    P/s : cantik blog awak ^^

    ReplyDelete
  6. singgah dr segmen sama.. kita dh follow juga idola awak ;)

    ReplyDelete
  7. dlm blogging satu je..
    jgn kejar follower..
    kejar entry2 yg tip top dan penulisan bgs!


    insya allah follower akan dtg sendiri
    xyah cari!

    siyes!

    ReplyDelete
  8. Singgah sini..
    jemput ke blog http://misszberceloteh.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. @khairul akmal bin azman

    Alhamdulillah, terima kasih atas pesanan. Yupp, kamu betul. Tak perlu kejar follower, yang penting ilmu dan perkongsian yang nak disampaikan tu boleh bawa manfaat pada orang lain.
    InshaAllah.

    ReplyDelete
  10. satu lagi tulis ikut hati bukan nak glamour semata-mata

    no need la !

    ReplyDelete
  11. salam Yuyu..Kak Su suka baca N3 Ben..macam2..anak dia sguh cumiL kan?? salam kenal..

    ReplyDelete
  12. @Suhana Shuib

    w'salam. betul tu. Yup. anak beliau sangat comel. :)

    ReplyDelete
  13. @khairul akmal bin azman

    betul. perbetulkan niat untuk berkongsi sesuatu yang bermanfaat bersama yang lain. Niat lillahitaala. :)

    ReplyDelete
  14. Pon ... Pon ..
    Datang Singgah Balikk ..
    Saya Follow awk ye ..
    Selamat Berkenalan !!

    ReplyDelete

I thank you for the comment. Have a nice day. ^^