Monday, June 25, 2012

Terkadang hati juga ingin bercerita...





Bismillahirrahmanirrahim..


Kebelakangan ini...
Kenapa mudah sangat hati terasa rumit?
Kenapa begitu cepat hati terasa goyah?
Kenapa sukar untuk menahan hati dari terluka?
Ya Allah..
Sudah lama ku tidak meluahkannya di sini.
Yang mampu aku lakukan hanyalah bangkit
di kala insan lain masih lena dibuai mimpi
menadah tangan memohon kekuatan dariMu untuk menghadapi
ujian ini Ya Allah.


Semakin kuat dugaan mendatang
Semakin ku cuba kuatkan hati untuk menempuhinya


Syaitan takkan pernah berhenti menggoda manusia untuk terus keresahan
Namun, kita mampu mengatasinya dengan menguatkan keimanan dalam diri.
Tadahlah tangan, pohon padaNya akan ketabahan hati, kekuatan iman dan keikhlasan jiwa
Allah dengar doa kita.
Allah dengar permintaan kita.
Allah tahu segala yang terbaik untuk hidup kita.


Andai Allah masih tidak memakbulkan apa yang kita sering doakan
Percayalah,
Dia sebenarnya ingin menguji sejauh mana kita mampu bersabar
Sejauh mana kasih sayang yang mampu kita berikan padaNya
Sejauh mana kita bergantung harap akan keredhaan dan keberkatan dariNya.


Kesabaran dan kekuatan iman kian teruji
Di kala wujudnya pelbagai tingkah laku oleh individu sekeliling
Banyak kerenah yang ada kalanya menimbulkan ketidakserasian sesama insan
Kecelaruan fikiran
Bebanan tugasan
Cakap-cakap individu sekeliling
yang hakikatnya cubaan duniawi semata-mata.


Ya Allah..
Janganlah Engkau biarkan hambamu ini
leka dengan urusan duniawi sehingga mengabaikan tugas sebenar
mengejar Redha Ilahi untuk kehidupan yang kekal abadi
di sana kelak.


Ya Allah..
Aku yakin setiap ujianMu terselit sebuah hikmah yang sangat berharga
Jadi, aku mohon agar Engkau memberiku kekuatan
Kekuatan untuk terus cekal berdepan dengan segala macam onak duri kehidupan.


Kuatkan aku Ya Allah...
Permudahkanlah urusanku..
Permudahkanlah aku untuk sentiasa memaafkan insan-insan yang menyakitiku.
Permudahkanlah aku untuk tetap tersenyum walaupun kesedihan menyelubungi diri.
Permudahkanlah aku untuk menghadapi segalanya dengan tenang.
Pernudahkanlah aku untuk terus istiqamah dalam melakukan amal kebaikan demi mendapat redhaMu.


Ameen.




Salam sayang,
[ YuyuAtiqa ]












♥ Salam ukhwah. Jazakallahukhairan. ♥

Post a Comment

I thank you for the comment. Have a nice day. ^^