Friday, June 10, 2011

kasih dari hati ~


Tangisan dan kegembiraan..
Itu yang kurasai di malam yang dingin ini...

Ya Allah..
Aku yakin dengan ketentuanMu
segala yang berlaku pasti ada hikmahnya..

Ya Allah..
malam ini Engkau telah sedarkan aku..
Yang mana permata dan yang mana kaca..

Namun...
Segalanya kegembiraan seketika cuma...
memang ada benarnya...
Yang patah pastinya tumbuh,,
Yang hilang pastinya berganti..

Tetapi,
semuanya yang tumbuh dan berganti
Takkan pernah lagi sama dengan
Yang patah dan hilang...

Ya Allah..
kenapa baru kini aku menyedari semua ini...
Dia, insan yang telah aku lukai
sentiasa ada untukku di saat aku memerlukannya..
kenapa aku begitu kejam membiarkan dirinya
sendirian tanpa kasih sayang dan cinta dariku??
kejamnya aku........

Ya Allah..
seandainya masih lagi ada ruang untukku
menagih kembali cintanya
betapa besarnya kebahagiaan dan syukur
aku panjatkan padaMu...

Namun aku tahu...
segalanya cuma tinggal harapan..
Dia yang pergi
Takkan pernah lagi kembali...

Aku juga tahu...
Walaupun dia makin menjauh
Dia tetap inginkan segala yang terbaik untuk diriku...
Walaupun dia bukan milikku lagi
Namun aku tahu
dia akan sentiasa bersamaku
walaupun hanya dari jauh..

Diabaikan.. Ditinggalkan.. Disakitkan...
Kini aku merasai keperitan yang telah ditanggungnya
disebabkan diriku...

Aku tahu...
walau beribu maaf yang aku ucapkan..
walau berjuta kesilapan yang aku sesalkan..
Ia takkan pernah dapat mengembalikan dirimu
semula ke dalam hidupku...

Aku pasrah kini..
Kerana aku tahu...
Ada hati lain yang telah berjaya
mengisi ruang hatimu menggantikan diriku...

Akhirnya..
Kau telah menemui kegembiraan dan kebahagiaanmu...
Yang sepatutnya engkau kecapi sejak dulu lagi..
Tetapi kini bukan denganku..
Dengan dia...
Gadis bertuah yang telah berjaya mencuri hatimu..

Senyuman dan Keceriaan..
sesuatu yang pernah aku dapat dulu...
sesuatu yang sentiasa menerangi hidupku...
sesuatu yang tak pernah hilang dari diriku...

Tapi sekarang...
Segalanya berubah...
Berubah disebabkan diriku...

Aku akan tetap senyum untukmu...
Namun ku pasti
Senyumanku kini takkan pernah sama dengan
senyuman dan keceriaan yang telah kau berikan
dalam hidupku dulu...
Biarlah senyuman dan keceriaan itu terkubur
dan menjadi memori jua kenangan antara
Kau dan Aku...

Mungkin aku takkan bersedih..
Mungkin air mata ku ini akan berhenti mengalir...
Mungkin senyuman akan sentiasa ku ukir di bibir..

Namun..
Segalanya semata-mata hanya untuk dirimu...
Aku akan tabah dan sabar untuk dirimu...
Aku akan cuba kembalikan diriku yang dulu...
Tapi yang aku pasti..
segala yang aku lakukan tidak akan sendiri...
Akan ku lakukan bersama bayang-bayangmu...
Yang kini menjadi kekuatan untuk diriku
menghadapi cabaran yang mendatang....

Walaupun kau takkan lagi kembali..
Aku sudah cukup bersyukur..
Aku sudah cukup gembira...
Aku sudah cukup bahagia...
Kerana aku tahu bahawa
Engkau masih lagi menyayangiku..

walaupun kau tidak meluahkannya
melalui kata-kata..
tapi aku dapat merasai melalui
cara engkau memberi perhatian padaku...

Seandainya masa dapat diputar kembali dan diberhentikan..
Aku ingin sekali menebus segala kesilapanku..
aku ingin kembalikan kenangan manis kita bersama dahulu..
Sewaktu kau memegang tanganku...
Sewaktu kau merenung ke dalam mataku..
Aku dapat melihat keikhlasan dan pengorbanan
Yang telah kau lakukan untukku...

Tapi segalanya cuma tinggal harapan..
Kerana engkau mahukan memori indah itu terkubur..
Terkubur bersama cinta yang kian bercambah..
tiada kesampaian...

Terima kasih, sayang...
Terima kasih atas segalanya...


♥ Salam ukhwah. Jazakallahukhairan. ♥

Post a Comment

I thank you for the comment. Have a nice day. ^^