Wednesday, June 8, 2011

hati mula meluahkan sesuatu yang terbuku




Kekeliruan, kerinduan...
Ia kian terjadi pada diriku...

Penyesalan tidak berguna lagi..
Insan yang pernah mencintai dan dicintai
kian jauh dari hidup ini...
Pergi mencari kebahagiaan
Yang sepatutnya dikecapinya dulu lagi...

Namun aku yang silap..
Aku buta...
Aku tidak melihat cinta dan kasih sayangnya
terhadap diriku
melalui hati dan jiwa...

Aku telah melakukan kesilapan
Dengan mengecewakan hati
yang pernah mencintai
dan menghargai diri ini...

Bodohnya aku..
Kejamkah aku?
Patutkah aku membiarkan dia pergi?
Pergi jauh dari hidup ini...

Aku sendiri tidak tahu
Masihkah lagi aku berpeluang
Untuk merasai kebahagiaan
jua kegembiraan
yang pernah dia berikan
dalam hidupku dulu...


Adakah dia gembira tanpaku??
Adakah dia sudah menemui kebahagiaannya?
Ku rasakan ya..

wahai hati...
Lepaskanlah dia pergi...
engkau telah lukakan hatinya berulang kali...
Janganlah engkau mengulanginya lagi...
Sudah cukup kesakitan yang dia tanggung
Hanya disebabkan dirimu...

wahai hati....
Ikhlaskanlah pengorbanan ini...
Biarlah kini...
engkau merasai penderitaan yang pernah dia rasakan
sewaktu engkau meninggalkan dirinya
keseorangan tanpa dirimu...
Ambillah penderitaannya..
dan berikanlah kebahagiaanmu padanya...


Jauh di sudut hati...
Aku tak sanggup kehilanganmu..
Namun tiada apa yang mampu aku lakukan
Selain memberikan kebahagiaanku padamu
dan melihat senyuman di wajahmu...

Aku akan merindui dan mengingati saat kita dahulu..
walaupun saat itu seketika cuma..
Namun Ia sudah cukup untuk mengubat kerinduanku
terhadap dirimu...

Akan ku kasihi segala pemberianmu padaku...
Akan ku jaga dengan penuh kasih sayang...
Akan ku dakap dan kucupnya
Tika ku ingin memejamkan mataku...
Tika ku bangkit dari lenaku..

Segalanya
Kasih dari hati
Yang takkan pernah jauh darimu...

♥ Salam ukhwah. Jazakallahukhairan. ♥

Post a Comment

I thank you for the comment. Have a nice day. ^^